Lasītāju problēmu TAG

Sakarā ar to, ka februārī neizdevās izlasīt vairāk par vienu grāmatu, lai blogs netiktu pamests novārtā, izlēmu atrast kādu nelielu tagu, uz kura jautājumiem arī varētu atbildēt. Kaut kā negribu, lai atkārtojas pērnā gada situācija, kad viena patukša mēneša dēļ pauze ieilgst līdz maijam 😀 Jautājumi, iespējams, nav 100% precīzi pārtulkoti, bet domu saprast varēs. Video, no kura ņēmu jautājumus – Reader Problems Tag

1. Tavā nelasīto grāmatu sarakstā ir ap 2000 grāmatām.. Kā tu spēj izlemt, ko lasīt nākamo? 

Patiesībā, es nespēju izlemt. Lielākoties, tas viss ir atkarīgs no tā, kāds garastāvoklis man ir konkrētajā brīdī, kad grasos sākt lasīt jaunu grāmatu. Ja jūtu, ka negribu lasīt latviski, pārskatīšu grāmatas, kuras ir saglabātas angļu valodā, ja jutīšu, ka galīgi nevelk uz fantastiku, atradīšu kādu vieglu romānu.

2. Tu esi grāmatas pusē, taču jūti, ka tev tā nepatīk. Metīsi mieru vai pabeigsi līdz galam?

Ja šī grāmata ir patikusi kādam, ar kuru man parasti sakrīt viedoklis, visticamāk, ka pabeigšu līdz galam, lai saprastu, kas tieši man te nepatika. Ja tā ir grāmata, kuru es vienkārši esmu iesākusi, laikam jau mestu mieru, jo nav tik daudz laika, lai izlasītu gan to, kas patīk, gan to, kas nepatīk.

3. Tuvojas gada beigas un tu esi tik tuvu, bet tomēr tik tālu no sava Goodreads izaicinājuma. Vai tu mēģināsi pieveikt to un kā? 

Šis laikam ir bijis mans pēdējo 2 gadu scenārijs. Parasti es mēģinu pabeigt to līdz galam, pat, ja tas nozīmē izlasīt grāmatu dienā. Labi, ka gada beigas parasti jau ir brīvākas no skolas, kad var lasīt jebkurā laikā.

4. Grāmatu vāki sērijai, kura tev ļoti patīk, nesaskan savā starpā. Kā tu tiec ar to galā?

Man liekas, ka man šādas problēmas nav. Latviski tomēr izdod visus +/- vienādus, vienīgais, kas mēdz mainīties ir cietie vāki pret mīkstajiem, taču tas man pārāk lielas problēmas nerada. Protams, gribētos, lai ir vienāda augstuma, bet baigi par to nepārdzīvoju.

5. Visa pasaule mīl kādu grāmatu, kura tev patiesi nepatīk. Kuram būs līdzīgas izjūtas kā tev?  

Īstenībā, es pat nezinu. Es vispār šaubos, vai šādā situācijā kādreiz nonākšu un ne tādēļ, ka man vienmēr patiks tas pats, kas citiem, bet gan tādēļ, ka visa pasaule nekad nemīlēs vienu konkrētu grāmatu.

6. Tu lasi kādu grāmatu un jūti, ka sāksi raudāt publiskā vietā. Ko tu darīsi?

Raudāšu. Jap, tā man ir bieži sastopama problēma. Protams, skaļi nesākšu šņukstēt, taču acis sāks asarot un pa kādai asariņai var arī nobirt. Nemāku kontrolēt savas emocijas tik labi. Ja tiešām ir sanācis apraudāties, ātri noslauku seju un turpinu lasīt tā, it kā nekas nebūtu noticis.

7. Grāmatas, kuru tu mīli, turpinājums tikko iznāca, taču tu esi aizmirsis, kas notiek iepriekšējā grāmatā. Vai tu pārlasīsi iepriekšējo? Izlaidīsi turpinājuma lasišanu? Mēģināsi atrast anotāciju Goodreads? Raudāsi izmisumā?

Kopš esmu sākusi lasīt vairāk, man īsti nav laika pārlasīt otrreiz nevienu grāmatu. Visticamāk pameklēšu jūtūbā kādu grāmatas apskatu vai izlasīšu kādu bloga ierakstu par šo grāmatu. Parasti tad jau fragmentus sāku atcerēties un varu salikt kopā aptuveno sižetu. Ar nepopulārākām grāmatām ir grūtāk, tad nākas vien atsākt turpinājumu, īsti neatceroties, kas ir noticis iepriekš.

8. Tu negribi nevienam aizdot savas grāmatas. Kā tu laipni atteiksi cilvēkiem, kad viņi jautās?

Negribu gluži teikt, ka nevienam neaizdodu. Ir pāris cilvēki, kuriem es savas grāmatas uzticu, bet, ja man nāktos atteikt, es gan jau izdomātu kaut ko tādu, ka šo grāmatu pašlaik lasa mana mamma, nezinu, kad viņa pabeigs, variantu.

9. Tu esi iesākusi un pametusi novārtā 5 grāmatas pēdējā mēneša laikā. Kā tu tiksi galā ar šo negribēšanu lasīt? 

Šai negribēšanai pašai nāksies tikt galā ar sevi. Ja es jūtu, ka negribu lasīt, es to arī nedarīšu, lai nesabojātu visu lasīšanas prieku. Labāk iepauzēšu un tad ar svaigu skatījumu metīšos atpakaļ grāmatu virpulī.

10. Drīzumā iznāks tik daudz jaunu grāmatu, kuras tu ļoti gribi izlasīt. Cik no tām tu patiesi nopirksi? 

Labākajā gadījumā pusi, bet ne uzreiz. Sagaidīšu kādas atlaides vai ko tādu. Lai arī cik ļoti man patīk pirkt grāmatas, tas tomēr ir ļoti dārgs prieks, kas man kā vidusskolniecei nav pa kabatai. Protams, daļu no kabatas naudas es atlieku tāda tipa pirkumiem, bet parasti sagaidu kādus izdevīgus piedāvājumus.

11. Pēc tam, kad esi nopircis jaunas grāmatas, kuras tu nevari vien sagaidīt sākt lasīt.. cik ilgi tās stāv plauktā, līdz tu patiesi sāc tās lasīt?

Ilgi. Kā jau minēju iepriekš, esmu garastāvokļa cilvēks. Ja es nopērku kādu grāmatu, piemēram, romantikas uzplūdā, mājās ielieku to plauktā un saprotu, ka šobrīd gribu lasīt fantastiku, tā grāmata plauktā var nostāvēt pat visu gadu, ja ne ilgāk. Vispār, vajadzētu izlasīt jau sapirktās, vismaz daļu no tām, līdz maijam, kad Muzeju naktī plānoju pirkt jaunas.

Komentēt

